środa, 14 sierpnia 2019

PLACES TO SEE IN MALLORCA

Hej! W dzisiejszym poście pokażę Wam miejsca jakie zwiedziłyśmy na Majorce.

Hi! Today, I'm going to show you some places we visited in Mallorca. 

1. Palma de Mallorca 

Miejscem naszego pobytu było miasteczko Palma de Mallorca, w którym też znajduje się lotnisko. Więcej o Palmie pisałam już w poprzednim poście, który możecie przeczytać: tutaj. Poniżej wrzucam Wam kilka zdjęć z tego miejsca.

We chose to stay in Palma de Mallorca where there is also the airport. I already wrote about Palma in my previous post: here. You can see the photos of Palma down below.













2. Katedra La Seu w Palma de Mallorca. 
Jednym z najsłynniejszych budowli na wyspie jest katedra La Seu, która znajduje się w Palma de Mallorca. Została ona wybudowana na żądanie jednego z królów w ramach podziękowania dla Matki Boskiej za ocalenie jego załogi w trakcie wyprawy w celu zdobycia wyspy. Wstęp do katedry w dni powszednie kosztuje coś około 7 euro. Sama wydałam też na bilet, ponieważ wybrałam się tam we wtorek, natomiast potem dowiedziałam się, że w niedziele w trakcie mszy wstęp jest darmowy. Także jeżeli chcecie trochę zaoszczędzić to spokojnie w niedziele wejdziecie bez żadnych kosztów. Wnętrze katedry jest bardzo ładne, szczególnie witraże, które się tam znajdują. VLOG: TUTAJ.

One of the famous places on the island is the Cathedral La Seu which is located in Palma de Mallorca. It was built on demand one of the kings to thank Holy Mary for saving him and his soldiers during a storm when they were going to conquer Mallorca. Entrance to the cathedral costs about 7 euro from mon-sat, but during masses on Sunday is for free. So if you wanna save some money you can go in on Sunday without spending anything. Inside of the cathedral is nice, especially stained glass windows. VLOG: HERE.

















3. Cap de Formentor 
Jest to najbardziej wysunięty na północ punkt na wyspie. Droga do niego jest dosyć zawiła i prowadzi przez góry Serra de Tramuntana. Niestety do tego miejsca można się dostać tylko samochodem, ale widoki z okna są tak piękne, że zdecydowanie warto zmarnować trochę czasu, żeby tam dojechać. W moim ostatnim vlogu, który możecie zobaczyć: tutaj, nagrałam jak to wszystko wygląda. 

Cap de Formentor is located on the northernmost point of Mallorca. Road to get there seems to be dangerous because it goes through Serra de Tramuntana mountains. Unfortunately, it is possible to get there only by car, but the views are beautiful so it is worth it to waste some more time. In my previous vlog, you can see how it looks like: here










4. Jaskinie Cuevas del Drach 
Kolejnym punktem naszej wycieczki były jaskinie krasowe, które znajdują się w Porto Cristo. Wycieczka w jaskini składa się tak jakby z dwóch części: spacer między stalaktytami i stalagmitami, który zostaje zakończony wysłuchaniem koncertu muzyków płynących i grających na łodziach. Po zakończonym koncercie chętni mogą przepłynąć łodziami po jeziorze, który znajduje się w owej jaskini.  

Another place we went to was Cuevas del Drach in Porto Cristo. The trip consisted of two parts: walk between stalactites and stalagmites which ends with a concert of musicians playing on boats. After a concert, people can cross the lake by boat.








5. Valldemossa
Miasteczko Valldemossa było jednym z moich ulubionych punktów podczas pobytu na Majorce. Położone jest ono wśród gór Sierra de Tramuntana co dodaje miasteczku jeszcze większego uroku. W Valldemossie znajduje się muzeum Fryderyka Chopina (vlog: tutaj), w którym znajduje się pianino na którym grał gdy przebywał na wyspie w tym właśnie miasteczku. Wydaję mi się, że jest to miejsce, które naprawdę warto zobaczyć. Z Palma de Mallorca można dojechać do Valldemossy autobusem w około pół godziny i bilety są bardzo tanie.

Valldemossa was one of my favourite places we saw in Mallorca. The city is located in the mountains Sierra de Tramuntana which gives an even better impression. In Valldemossa, there is a museum of Frederic Chopin (vlog: here), where there is a piano which was used by Chopin when he lived there. I think that Valldemossa is worth to visit. There are buses from Palma de Mallorca and tickets are cheap.













Oprócz tego byłyśmy na kilku ładnych plażach, które możecie zobaczyć we vlogach, które dodałam na mój kanał: vlog 1 & vlog 2

Apart from the places I wrote about, we went to a few beaches which you can see in the vlogs I posted on YouTube: vlog 1 & vlog 2

Zapraszam na mój kanał na YouTube: Mada
instagram: mada_blog
snapchat: mada.yt
Fanpage: Mada
grupa na Facebooku: Stópki Mady 






1 komentarz :

  1. Piękne miejsca! Uwielbiam Hiszpanię i może kiedyś wybiorę sie na Majorkę!

    ZAPRASZAM DO MNIE!
    Mój blog
    Mój Instagram
    Mój Studygram

    OdpowiedzUsuń

+ Każdy zostawiony komentarz i obserwacja motywuje mnie do pracy :)
+ Zanim skomentujesz uważnie przeczytaj :)
+ Zależy mi na prawdziwych czytelnikach!

Template by Blokotka